Helsemessige fordeler jordbær
Leafs Leafs

C-vitamin-dronningen!

Jordbær er rike på folinsyre som er nødvendig for veksten og for at kroppen din skal fungere riktig, samt for produksjonen av hvite og røde blodlegemer. Jordbær inneholder også mye C-vitamin som kan bidra til å opprettholde kroppens naturlige forsvar (godt for hår, hud og selvfølgelig nyttig hvis du er forkjølet).

Nytteverdien i bær

Porsjonsstørrelse: 1 kopp / 144 gram
Kalorier: 50
Protein: 1 g
Fett: 0 g
Fiber: 2 g
C-vitamin: 160 % av dagsbehovet

Håndteres forsiktig

Delikate bær fortjener å bli behandlet deretter. Her følger noen tips for å oppbevare våre små prakt-bær best mulig:

  • Oppbevar bærene våre ved en temperatur på 2 °C - 4 °C. Da vil de smake best.
  • La bærene våre ligge i kjøleskapet i originalemballasjen.
  • Oppbevar dem på et tørt sted
  • Ikke vask bærene våre før du er klar til å sluke dem
Jordbær plante
Jordbær på planten
Yummy recipies
Oppskrift med bær

Det er bær som er vår greie, men vi sier ikke nei takk til en cookie, heller;) På nettsiden benytter vi oss av cookies (eller ikke-spiselige informasjonskapsler, om du vil) for å sikre at besøkende får den opplevelsen de er ute etter. Ta en titt på vår cookie-policy, er du snill. Når du trykker på «Den er grei» godtar du retningslinjene.